Lekce, kterou mně udělil - motýl!!!

18. 08. 2013 22:27:16
Koukám... Kocour na dvoře něco má. Číhá na to. Jdu se tam radši podívat, protože už ho znám: jeho hrátky se zvířátky bývají kruté. Minule trhal sarančeti nožičky.

Přijdu blíž a překvapeně zírám: na dlažbě sedí motýl; nehnutě, a křídla složená. Je tmavý, na první pohled skoro... černý. Posmutněla jsem. Když vidím černého motýla, vždycky si vzpomenu na text staré písně: ... černý motýl v lásce znamená, že je marná, že je ztracená...

Na náladě mně to zpravidla nepřidá.

Nicméně - zde není čas na dlouhé úvahy; kocour krouží umíněně kolem a těší se, že si zase pohraje.

Beru motýla opatrně za složená křídla a kladu si ho na dlaň. Vztyčila jsem se z předklonu a čekám, že motýl okamžitě zmizí. Ale mýlím se: motýl se ani nehne.

Začínám ho zkoumat očima ze všech stran. Chybí mu něco? Je nemocný? Nebo jsem přišla na dvůr přece jen - pozdě?

Vtom - naprosto nečekaně - ROZEVŘEL KŘÍDLA. Zazářila na slunci oslňujícími barvami, jako vzácný šperk.

Byla to nádherná babočka paví oko.

Nikdy jsem neměla tak krotkého motýla na dlani; nikam nespěchal. Vyhříval se na slunci, a jakoby si společnost lidské dlaně užíval.

Chvíli jsem na něj ohromeně zírala. Bylo to krásné, a bylo to příjemné.

A pak jsem se rozhodla, že si skočím pro foťák. Mám ho v kabelce jen kousek od dveří do dvora...

S motýlem na dlani jsem vešla do domu. Vstoupili jsme do příšeří.

Motýl se lekl a vzlétl, a mířil za světlem do okna. Na okenním tabulkách ulpíval zlatý prach z těch přenádherných křídel motýlích...

A já jsem si musela položit otázku: PROČ? Proč mně nestačil ten nádherný okamžik, kouzlo té mimořádné chvíle? Ta touha chvíli uchopit a zakonzervovat ve fotografii je přímo patologická.

Uchovat okamžik, ponechat si ho v šuplíku?

Ne.

Okamžik, to je život, a ten plyne dál. Kéž se z té krásy příště těším bez myšlenek cosi hromadit; kéž se soustředím plně a bez výhrad!


Autor: Gabriela Janská | neděle 18.8.2013 22:27 | karma článku: 14.07 | přečteno: 551x

Další články blogera

Gabriela Janská

Vláda ČR umožňuje šíření infekční nemoci. Aby proti ní mohla očkovat

Z oficiálních zpráv posledních dnů vyplývá, že ačkoliv vláda ČR chápe, že virus přenáší očkovaní i neočkovaní lidé, vydává opatření omezující šíření viru pouze neočkovanými

12.11.2021 v 19:40 | Karma článku: 36.62 | Přečteno: 1265 | Diskuse

Gabriela Janská

Boj české vlády s epidemií aneb orgie absurdity

Žijeme ve 21. století, v době relativně vyspělé lékařské vědy. O to obtížnější musí být její výsledky ignorovat - jak to předvádí česká vláda. A v Evropě není výjimkou.

9.11.2021 v 21:23 | Karma článku: 37.26 | Přečteno: 1151 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 15.64 | Přečteno: 198 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 282 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1563

Mám ráda lidi a přemýšlení o nich.
Mám ráda přemýšlení o Bohu. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...